Dag 5: Nog een dagje op de ranch

20 juli 2019 - Marana, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag moesten we vroeg op, we willen graag paardrijden en dat begin vanwege de hitte om zeven uur in de ochtend. Even douchen en een kop koffie want het ontbijt doen we halverwege de reis. Bij de stal aangekomen staan de paardjes al klaar en worden we op naam opgeroepen om in het zadel te springen. Een zware meneer voor mij staat iets te veel in zijn beugel bij het opstallen waarop de zadel zowat onder het paard komt te hangen en de meneer (Alan leer ik later) naast het paard valt. Haha, dat zag er best komisch uit. We hebben leuke paardjes en ze zien er rustig uit, ook gedurende de rit gaat het lekker rustig aan. Een rit tussen de Siguaro's (wordt uitgesproken als zie-wa-ro) door en na ongeveer een uurtje rijden komen we op de plaats waar we het ontbijt gepresenteerd krijgen. Ook hier scrambled eggs, pancakes, hashbrowns etc. Echt prima allemaal. Bij het ontbijt nog even met Alan gesproken het enige pijnlijke dat hij er aan over hield was de herinnering. Na het ontbijt splitsen we ons op, ik vervolg de slowride en Mark gaat met Jolanda en Sanne mee naar Panther peak met de fastride. Ik heb genoeg wilde ervaringen met paarden en besluit mijn rug dit te besparen, wat achteraf een goede keuze bleek te zijn.

Sanne: Na dat we op stonden gingen we naar de paarden toe. Ik zag een kleine witte doerak en vond hem al meteen leuk, we gingen eerst op een kleine buitenrit naar een mooie plek waar we hebben gegeten. Daarna gingen we verder met de fast ride al vrij snel gingen we in galop als cowboys door de woestijn heen. We kwamen na een tijdje aan bij een natuurgebied waar we over een rotsachtig pad heen moesten. Dit was best spannend maar wel super gaaf. het uitzicht was prachtig en het natuurgebied ook. Soms was het eventjes billetjes knijpen maar alles is goed afgelopen. Op de terugreis naar de ranch hebben we ook nog veel gegaloppeerd, eenmaal terug zijn we met zijn allen heerlijk gaan zwemmen en afkoelen. Het was een rit om nooit te vergeten ( het was zelf beter dan het spel red dead redemption!) Blijkbaar deed ik het erg goed, ik kreeg zelfs de aanbieding om hier te komen werken.

Jolanda: Vooral een bewondering voor de paarden om over de rotsen heen te klimmen en soms erg steil omhoog en naar beneden.

Mark: Ik vond het leuk, mooie ervaring. Mooi omgeving. Het paardrijden ging beter als verwacht.

Ja en mijn slowride terug ging ook prima, lekker van de natuur genieten. Terug op de ranch had ik nog even lekker tijd voor een kop koffie omdat de rest nog lang niet terug zou zijn. Hier heb ik nog even met Alan en zijn vrouw Pauly gesproken.

In de middag hebben we weer lekker aan het zwembad gehangen en boodschappen gedaan voor de reis voor morgen. Tegen zeven uur hebben we een biertje (een Pale Ale voor de kenners) gepakt en hebben met z'n tweetjes op een bankje buiten gezeten om te genieten van het biertje en de prachtige ondergaande zon. Om acht uur gaan we eten, roastbeef met oven baked potatoes en fresh greens en dit onder het genot van een cowboymuziek.

Morgen gaan we de reis vervolgen naar Sedona.

1. Chester:
    21 juli 2019
    Gaaf hoor, 'Schuttekes'! Die hoeden staan jullie ook goed.
  2. Rene:
    Ja maar helaas geleend.
  3. Chester:
    22 juli 2019
    Er zijn daar genoeg winkels waar je een authentieke hoed kunt kopen. We hebben er ook een keer eentje voor ome Sietse meegenomen. Ik zeg gewoon doen ;-).
  4. Rene:
    22 juli 2019
    We zijn nog niet aan het shoppen toegekomen, we zitten nu in Sedona en daar kun je er niet omheen. Hier zijn tal van winkeltjes. Dus wie weet.
  5. Ramona:
    23 juli 2019
    Gaaf hoor! Enne voor mn kind :je komt gewoon mee naar huis hoor!!!!
  6. Rene:
    24 juli 2019
    Ja dat lijkt mij ook. Ze kreeg al een baan aangeboden daar. Ze had zich al gelijk achter de wrangler opgesteld en dan een beetje showen hoe het moet.