Dag 21: Terug naar NL

7 augustus 2019 - Zuidbroek, Nederland

Helaas maar aan alles komt een eind. Vandaag gaan we terug naar Nederland. We staan om zeven uur op een nemen nog een laatste ontbijt in het Hotel in Los Angeles. Na het ontbijt inpakken, uitchecken en op pad naar het vliegveld. Het vliegveld is circa 30 minuten hier vandaan maar we moeten de auto nog inleveren en dan met de shuttle naar de terminal. Bij het inleveren kreeg ik nog een opmerking dat de tank leeg was en ik hier voor moest betalen. Dat klopt inderdaad, tank was nagenoeg leeg maar dat ik daar niet voor ging betalen. Uiteindelijk ik het contract gekeken die we in Las Vegas hebben gekregen en we konden verder. We gaan met de shuttle naar de terminal en zijn ruim op tijd aanwezig. Omdat we eerst een binnenlandse vlucht naar San Francisco hebben hoeven we maar een uur van te voren aanwezig te zijn. We kunnen vrij snel het vliegtuig in en vliegen in ongeveer een uur naar San Francisco. Daar zoeken we onze koffers maar het schijnt dat we deze niet hoeven op te halen en deze automatisch verder gaan naar Amsterdam, dit in tegenstelling tot het bericht in de App van United Airlines. Even nagevraagd en het klopt. We vliegen in ruim 10 uur terug naar Nederland, de vlucht is prima in een nieuwe 787 dreamliner. We landen op tijd, maar mogen het vliegtuig nog niet uit omdat security eerst nog twee mensen van boord moeten halen. Na ongeveer 15 minuten mogen wij ook van boord en gaan door de duane en op zoek naar onze bus die ons naar onze auto brengt. Het gaat allemaal vrij vlot en we zijn om 2 uur thuis, boodschappen doen, eten en dan de avond zien door te komen. Door het tijdsverschil zijn we sinds maandagmorgen 7 uur al op en we zijn inmiddels al 22 uur wakker op een paar hazenslaapjes in het vliegtuig na. Nog even 8 uurtjes wakker proberen te blijven en dan lekker op bed.

Al met al een geslaagde vakantie, we hebben veel gezien in de drie weken dat we in Amerika zijn geweest. Vooral het zelf boeken van de reis en hotels is een goede keuze geweest want hierdoor hadden we meer keuze in hotels, vervoer en vooral het aantal extra dagen om ergens langer te blijven. We hebben diverse hotels en ook een motel geboekt en deze waren allen prima. Echter hadden we een tweetal locaties met twee sterren, wat je duidelijk kon merken in kwaliteit en hygiene. Ook is het fijn om zo af en toe een extra dag te hebben om dingen te bekijken, als je veel moet rijden en dan ook nog iets wilt zien kom je tijd te kort. Om even aan te geven, tijdens onze rondreis hebben we ongeveer 5500 km rond gereden.

Hebben we nog iets gemist? Jazeker, drie weken zijn te kort. We hadden graag nog naar Antilope Canyon gewild maar dit moet je blijkbaar ver van te voren reserveren. Een dagje naar de Warner bros filmstudios of Universal Studios. Extra dag in Yosemite en dan onder begeleiding een wandeling maken. Of een extra dag in San Francisco.

Mischien iets voor een volgende keer, maar hoe dan ook, wij kunnen in ieder geval terugkijken op een geslaagde vakantie.

1. Johan:
    7 augustus 2019
    Ik heb genoten van jullie reis ervaringen/verhalen, leuk dat je het zelf geregeld heb, dan kom je tenminste voor verassingen te staan en beleef je tenminste wat 😉😁👍🏻
  2. Rene:
    8 augustus 2019
    Leuk dat het goed ontvangen is, er zijn tot nu toe 299 bezoeken geweest en totaal 10583 pagina’s bekeken.
  3. Chester:
    8 augustus 2019
    'ogen het vliegtuig nog niet uit omdat security eerst nog twee mensen van boord moeten halen'.... altijd spannend of je dat zelf niet bent, hé?
  4. Rene:
    Ik dacht gelijk, wat heeft Jolanda nu weer gedaan 😜