Dag 6: Naar Sedona

21 juli 2019 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag vroeg opgestaan, ontbijt en inpakken. We gaan vandaag naar Sedona in het noorden van Arizona. Het is rustig op de weg en zelfs in en rond Phoenix is er weinig verkeer, waarschijnlijk omdat het zondag is. Het is ongeveer vier uur reiden, maar we willen onderweg nog eea zien. Vlak voor Sedona ligt Cottonwood en Jerome. Ja Suske en Wiske is nu helemaal compleet. Cottonwood is een leuk stadje en Jerome is een ghosttown waar vroeger koper werd gewonnen uit de mijn. Echter toen de koperprijs daalde is men vertrokken en bleef er een ghost town over. Best leuk om eens te zien.

Gezien de tijd gaan we verder en willen graag naar het Red Rock state park. We vinden het snel en draaien de weg naar het park in en stoppen bij de receptie die direct aan de weg een loket heeft. "Wij willen graag naar binnen", Dat kan zegt de beste man maar niet met de auto. Huh, gaan amerikanen dan ook wel eens zonder auto in? Blijkt het een hiking trail te zijn, zelf lopen dus tegen betaling 4 * 7 euro. Dat gaan we dus niet meer doen aangezien het al 5 uur is. We rijden door naar Sedona om ons hotel op te zoeken. We hebben een leuk hotel, weer met zwembad en een prachtige uitzicht op de bergen. Nog even lekker zwemmen, de temperatuur is hier iets beter en zelfs het zwembad water is lekker koel. Sanne heeft hoofdpijn en wil niet meer uit om te eten dus halen we twee pizza's, pasta en een broodje. Dat was toch te veel, morgen de pizza maar als ontbijt.

We hangen nu op onze balkon, Jolanda zit in een hangkooi met een biertje, Sanne hangt op bed, Mark leest een boek (echt waar!) en ik type een nieuw verhaal.

Ik laat het voor vandaag weer hierbij en laat jullie even weer lekker met rust. Wij vermaken ons dus nog prima, groetjes daar in Nederland en het mooie weer komt er ook voor jullie aan.

Tot laters!