Dag 20: Los Angeles

4 augustus 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Ik heb de wekker op mijn telefoon om 5:55 gezet, kan ik nog even koffie zetten en voor de TV gaan zitten om op ESPN2 Formule 1 te kijken. Echter is mijn telefoon vannacht leeg gegaan en gaat mijn wekker niet af. Ik wordt wakker en vraag me af hoe laat het is, pak mijn telefoon en zie dat deze leeg is. Oeps. Snel uit bed en kijk op de klok 06:10, wat, snel de TV aan en zie dat ze net gaan starten. We kijken vanuit bed naar de wedstrijd en het is weer een spannende race.

We gaan na de race lekker douchen en gaan aan het ontbijt, dat ook hier prima is. Na het ontbijt gaan we op pad naar Hollywood, geen fietsen want dat is te ver en bovendien zijn die dingen duur en niet verzekerd! De auto dan maar, en het is echt een heel eind door LA rijden. Ik heb online gezocht waar ik het beste kan parkeren en kom echt midden op Hollywood Blv uit op een prima plekje. We stappen uit en lopen naar de boulevard, onderweg zien we nog een zwerver midden op de stoep achterover zitten met een fles rode en witte wijn naast zich. Zijn onderbroek hangt op zijn knieen en hij is vrolijk met zichzelf aan het spelen. ieuw, zegt Sanne, zagen jullie dat. Ik wil er niet op reageren maar het beeld blijft toch hangen. Snel doorlopen dan maar.

We lopen Hollywood boulevard op en neer en gaan zo hier en daar een winkeltje binnen. Er is er veel te zien maar is toch ook best wel een beetje overrated. Lekker een kopje koffie en een plakje cake bij de Starbucks en dan nog een paar blokken om sterren te verzamelen. Na een uurtje of twee te hebben gewandeld zijn we er klaar mee en gaan terug naar de auto.

We gaan nog even naar Santa Monica pier, weer een stukje rijden en het is er druk. Er is file en de parkeerplaats is afgesloten. We rijden een rondje en vinden toch nog een plekje niet al te ver weg. Het kost 12 dollar en moet cash worden betaald maar aangezien het mijn laatste dollars zijn, wil ik ze nog niet kwijt. Geen creditcard vraag ik nog, o ja hoor. Achter mijn kassa staat de automaat, je kan het kaartje op het dashbord leggen. Ik rijdt door en geef Jolanda mijn creaditcard, zij gaat naar de automaat toe en stopt de kaart er in. Niets, helemaal niets. Nog maar eens proberen, weer niets, of wacht hier onder zit ook iets en jawel: Twee kaartjes!!! Hahaha, zij komt naar de auto en laat beide kaartjes zien en ik dubbel natuurlijk. Is dat niet wat overdreven zeg ik nog, ja lach me maar uit is de reactie! Ik zeg, kan je het tweede kaartje niet verpatsen? Zij naar de rij van auto's om het kaartje te slijten en vindt een auto vol Mexicanen die het toch best achterdochtig vinden. Ik loop wel mee zegt ze en verkoopt het kaartje voor 10 dollar. Hij komt er langs en wij zijn het kaartje kwijt.

We lopen van de auto over het strand en gaan nog even lekker met de pootjes in het water en gaan nog even lekker op het strand zitten. Er is ook een pier, met kermis en route 66 eindigt hier. Grappig. We lopen terug over de boulevard en komen nog langs muscle beach, hier kunnen Mark en Sanne nog even tegen elkaar touwklimmen en ze zijn beiden erg snel boven. Er zijn tal van mensen bezig met sporten en kunsten te vertonen, erg leuk om te zien.

We gaan terug, Mark en Sanne willen nog zwemmen en wij willen nog even eea doornemen voor de terugreis van morgen. En natuurlijk nog een stukje in de log schrijven.

1. Martena:
    5 augustus 2019
    Een goede terug reis jammer dat er een einde aangekomen is?
  2. Rene:
    7 augustus 2019
    Ja echt wel. We hebben een leuke vakantie gehad.
  3. Ramona:
    5 augustus 2019
    Wauw wat een gave reis! Heb genoten van jullie verslag. Goede vlucht terug😘
  4. Rene:
    7 augustus 2019
    Ja, was erg leuk. Dank je.
  5. Sineke:
    5 augustus 2019
    Wat is jullie vluchtnummer? Hoe laat verwachten jullie 6aug thuis te zijn?
    Goede reis terug.
  6. Rene:
    7 augustus 2019
    Wij zijn voor het donker weer thuis :-)