Dag 14: Nog een dagje Las Vegas

29 juli 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We hebben nog een dagje in Las Vegas en aangezien het gisteren laat is geworden en we vanavond ook weer op pad willen, slapen we lekker een dagje uit. We moeten zelf voor ons ontbijt zorgen, die hebben we niet genomen omdat we een eigen keuken hebben. Na het ontbijt gaan we op pad, we willen naar de hoover dam. Het is een klein uurtje rijden en parkeren de auto in de parkeergarage. Het is hier 45 graden en er staat een redelijke wind waardoor je het gevoel krijgt tegen een haardroger in te lopen. We gaan naar het bezoekerscentrum, we willen graag de rondleiding door de dam. We worden bij de ingang gecontroleerd en moeten door detectie poortjes. Wij mogen doorlopen en krijgen eerst een film over de hoover dam te zien. Daarna gaan we met de lift naar de basis van de dam, iets van 50 etages lager. We lopen nu door de gangen onder in de berg en kunnen daar de buizen zien die de Colorade river door de dam transporteert. We volgen de gids en gaan naar de energieturbines waar het water wordt omgezet in elektriciteit. Aan het einde van de tour gaan we door de bezoekerscentrum en lopen nog even over de dam zelf. Best eens leuk om te zien. Snel weer naar de auto en de airco aan, terug naar Las Vegas want we willen op tijd eten.

We zetten onze auto weer in de parkeergarage bij het hotel en lopen de strip op we gaan naar Hotel Paris en gaan daar lekker op het terras zitten bij HeXX, recht tegenover het Bellagio met uitzicht op de fonteinen. We wilden graag bij Gordon Ramsey eten , maar dat is al ver van te voren volgeboekt. Maar we hebben een goed alternatief gevonden. Heerlijke Rib Eye steak gehad en voor Jolanda garnalen. Echt super eten, onder het genot van de dansende fonteinen van het Bellagio. We nemen geen desert, dit etentje was aardig aan de prijs en we hebben geen tijd meer over omdat we een voorstelling hebben geboekt.

Veel voorstellingen in Las Vegas zijn 18+ en hebben een adult rating, das best balen want Sanne moet ook mee. We hebben uiteindelijk een leuke comedy gevonden van 18+ waar Sanne onder begeleiding van ons ook in mag. We gaan naar "Sex tips of a gay man for straight women"  in hotel Paris. Het is een geweldige voorstelling vol met humor en hints voor de dames. De hoofdrolspeler is zelf gay en speelt een geweldige rol. De tranen rollen over onze wangen en ook de kids winden het geweldig.

Na de show gaan we nogmaals wat geld in de gokkasten gooien en ook dit keer is er geen enkele die goed werkt, er gaat enkel geld in en komt niets uit. Ik denk dat deze vakantie bij drie weken blijft, een verlenging zit er dus niet in. We lopen nog wat verder en gaan hotel in, casino uit, hotel in, winkelcentrum in, casino uit totdat we bij de Venetian komen. Hier halen we nog een lekker ijsje en gaan terug naar het hotel. Genoeg weer voor vandaag, lekker slapen.

1. Martena:
    31 juli 2019
    Dit ziet er erg interessant uit wij zijn ook bij een dam geweest maar dat was volgens mij een ander met sneeuw op de bergen.
    Lekker veel vlees zie ik heerlijk voor de mannen
  2. Rene:
    31 juli 2019
    Hier was het 45 graden, geen sneeuw dus. Vandaag hebben we wel besneeuwde toppen. We gaan door de Tioga pas naar Yosemite.
  3. Tammara Kroes Martena:
    31 juli 2019
    Geweldig geniet er lekker van ziet er veelbelovend uit
  4. Rene:
    31 juli 2019
    Bedankt, gaan we zeker doen.
  5. Johan:
    1 augustus 2019
    Het was hier afgelopen week ook heet met 41graden, dus begrijp wel iets van die warme föhn wind...
    Geniet lekker verder 😉
  6. Rene:
    1 augustus 2019
    Het was bij jullie ook erg warm, begrijp dat de temperatuur nu weer gehalveerd is? Hoe is het met Noor in Amerika?
  7. Johan:
    1 augustus 2019
    Het was bij ons ook warm, mas nu weer aangename theperatuten van rond de 20 graden.
    Noor heeft het fantastisch
    Ze heeft het waanzinnig contacten met anderen, raften, sauba diving en ook schieten, (tja Amerika hé.)
    Overal buitenlands eten uit proberen, of zelf poffertjes bakken.
    Voor Mexicaanen en , stoelen dans met buitenlanders op nl muziek 😂
    Te veel om op te noemen, ze zijn nu de boel langzaam weer aan het in pakken, en gaan dan nog naar New York en omgeving.
    Die zit vol verhalen😉
    Jullie ook trouwens leuk....👍🏻
  8. Rene:
    2 augustus 2019
    Goed te horen dat ze zoch vermaakt, goed bezig!