Dag 13: Las Vegas!

28 juli 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

The Sin City

We gaan na een goed ontbijt weer op pad. Onze auto lekt wat water en het lijkt er op dat de airco het niet zo best meer doet. Het is te doen en we besluiten dit in Las Vegas bij National Car Rent te laten controleren. We hebben nog aardig wat miles te gaan en willen ook nog door Death Valley, waar het nu zo rond de vijftig graden is.

Dit rit naar Las vegas is niet echt bijzonder, we zijn er rond twaalf uur en gaan naar het vliegveld waar het verhuur bedrijf is. We krijgen een nieuwe auto, een Chevrolet Tahoe, maar deze is beduidend kleiner dan onze Armade is. Dat willen we niet aangezien onze bagage daar nauwelijks in past. We kunnen ook nog een andere Armada krijgen, echter een minder luxe uitvoering. Jammer, maar dat pikken wij natuurlijk niet. Dus even lekker stennis maken en willen dan het extra betaalde terug, dat is nog niet zo makkelijk. We houden vol en ze gaan er mee bezig en hoeven de auto bij het inleveren niet vol af te leveren. Dus gaan we in LA net zolang rondjes rijden tot de tank leeg is en schuiven hem dan de garaga in. Haha, etters!

Met onze nieuwe auto gaan we weer op pad, even de winkel in om broodjes te kopen en vanavond willen we zelf koken. We nemen kip, salade en mac & cheese mee. Inmiddels is het vijf uur en we rijden naar het hotel, we zitten in het Hilton aan de Las Vegas Strip en hebben hier een suite gehuurd. Deze is lekker groot met en suite badkamer, douche, volledig ingerichte keuken en een wasmachine en droger. Super dus, uitpakken, de was in de wasmachine en omkleden om nog even lekker in het zwembad te duiken.

Na het eten nemen we nog lekker een stuk Lemon Pie en stoppen alles in onze vaatwasser, en dan op pad de strip op. We maken een rondje langs diverse cassino's en hotels. Zeer bijzonder allemaal, Jolanda probeert nog even een gokkast maar daar gaat enkel geld in en komt niets uit. Ik snap niet waarom zoveel mensen dat leuk vinden, maar is wel bijzonder om te zien.

Ter afsluiting lopen we nog even naar de fonteinen van het Bellagio, erg mooi om te zien. We lopen naar het hotel terug, nemen nog een drankje en gaan lekker slappen.

Ow ja, wat de grasshoppers betreft: wij hebben er maar een paar gezien.

1. Chester:
    29 juli 2019
    Hahaha.... stennis schoppen tijdens de vakantie is een absolute must... anders is het geen vakantie ;-). Doet me trouwens denken aan fragment van Louis C.K. over het terugbrengen van een huurauto... erg grappig https://youtu.be/R96Q5SkQiHA

Grappig om de ervaring met het gokken te lezen... ik had dus precies hetzelfde. Je kunt het in ieder geval afvinken...
  2. Rene:
    29 juli 2019
    LOL, kunnen we altijd nog doen.
  3. Ramona:
    29 juli 2019
    😂😂😂 geen druppel meer in de tank laten.