Dag 8: The Grand Canyon

23 juli 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we na het ontbijt naar de Grand Canyon en als eindbestemming Page bij Lake Powell. Onderweg rijden we richting FlagStaff en zien dikke rookwolken, deze zagen we zaterdag ook al toen we vanuit Cottonwood richting Sedona reden. Inmiddels een flinke fik en er is al een flink gebied in rook op gegaan. Gelukkig hoeven we niet naar het noorden maar gaan richting Williams over een stukje route 66. Bij Williams gaan we richting het noorden, richting de Grand Canyon National Park. Het begint wat te betrekken en we krijgen zo nu een dan een bui. Bij de Grand Canyon parkeren we met veel geluk recht voor de ingang en lopen gewapend met foto en video camera richting de rand. En ondanks de vele foto's die je ziet, is er zelf aanwezig zijn zeer indrukwekkend. Wat een gat zeg! We nemen wat foto's en lopen een stuk langs de rand. Het begint weer te regenen en we schuilen in het bezoekerscentrum waar we eea over de Grand Canyon te zien krijgen. Op de terugweg naar de auto pakken we brood, beleg en salades en gaan lekker op een bankje onze lunch op eten. Het is inmiddels al weer vijf uur en we rijden snel door naar Page, waar we ook nog graag de Horseshoe bend willen zien. We zijn daar rond 18:30, de perfecte tijd wat de zon gaat om 19:30 onder. Echter is het te bewolkt om een mooie foto van de Colorado river bij ondergaande zon te maken. Het resultaat is op zich nog prima, maar toch. Het is nog maar 5 min rijden naar ons hotel waar we onze koffers droppen en een snelle hap scoren. In het hotel gaan Sanne en ik nog even lekker zwemmen, de blog bijwerken en de planning voor morgen nog even doornemen. En dan lekker slapen.

1. Ramona:
    24 juli 2019
    Wauw, vast heel indrukwekkend!
  2. Rene:
    Jazeker, erg mooi. Indrukwekkend is ook de reis op dag 9, Hells Backbone
    road.
  3. Johan:
    Mooie familie kiekjes😉
    En de diepte en de indrukken zijn niet vast te leggen, gelukkig genoeg data in je hoofd 😁
  4. Rene:
    25 juli 2019
    Klopt Johan, een foto is mooi maar er zijn is adembenemend.
  5. Willem:
    24 juli 2019
    Mooi hoor, komt ons heel bekend voor.
  6. Rene:
    25 juli 2019
    Ja, er komen hier meer toeristen :-)