Dag 2. Van LA naar Palm Springs

17 juli 2019 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Goedemorgen, We hebben 11 uur aaneen geslapen en zijn nog twee uur voor het ontbijt wakker. Dus mooi tijd om de reislog bij te werken. Sanne is al even buiten geweest en een eekhoorn ontdekt die aan het spelen was.  Het ontbijt was simpel maar prima, toast, roerei en hashbrowns. We hebben vanuit de hotelkamer uitzicht op de Hollywood letters, jammer dat het nog bewolkt is.  Na het ontbijt checken we uit en stappen in de auto en verlaten we de drukte in LA op weg naar de WallMart supercenter. Wat een enorme winkel is dat, je kunt er allen krijgen. Lekker vers fruit, boodschappen en je kan er zelfs je auto laten repareren. We kopen lekker fruit en brood voor onderweg. Ook hebben we een grote koelbox en ijs gekocht om de boel onderweg lekker koel te houden.

We stappen weer in de Auto en Jolanda rijdt nu een stukje, wel even wennen. Het is twee uurtjes rijden naar de ingang van Joshua Tree national park. Onderweg worden we met veel gebrul ingehaald door een auto, leuk zo'n V8. Dat kunnen wij ook zeg ik en trappen ook eens flink op onze gas pedaal. Haha, dan komt er echt wel wat los uit de 5,8 liter 390PK V8 motor. Ondertussen denk ik aan het benzine verbruik dat op gemiddeld 15,5 Miles per Gallon staat. Oepsie!

Aangekomen in het NP kopen we een jaarkaart voor alle parken in Amerika voor 80$, het is een leuk park. Vooral woestijn met Joshua bomen en leuke rotsformaties. We lopen hier en daar nog even een pad en vinden daar salamanders, een hagedis (40cm), roadrunners en eekhoorns die druk bezig zijn met holletjes in de grond te graven. Ook hebben we nog het pad gevolgd naar de barkersdam, echter was het zo droog dat er geen water meer stond. Inmiddels is het al vijf uur en moeten we nog weer twee uur doorrijden naar Palm Springs. We verlaten het park aan de oost zijde, dit is minder divers maar wel indrukwekkend groot. Ik heb meerdere hagedissen en ook twee kleine eekhoorntjes moeten ontwijken, ze hebben dit gelukkig overleefd.

We vinden ons hotel in Palm Springs, het Hilton Garden. Snel omkleden en hup het zwembad in, heerlijk. Snel omkleden en op zoek naar een restaurant, het is inmiddels half negen en de meeste restaurant sluiten om negen uur. Yard is nog open tot twaalf uur, een leuke locatie maar het eten was niet echt bijzonder. We hebben pizza's gehad, en ik een burger en een lekkere New Castle ale.

Na het eten en een kleine wandeling zijn we er helemaal klaar mee en gaan terug naar het hotel en lekker op bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl