Dag 11: Zion National Park

26 juli 2019 - St. George, Verenigde Staten

Pussy Pro

Jippie, we gaan voor de laatste keer over de HogsBack. Na weer een goed ontbijt op het zonnig balkon gaan we weer op pad. We zijn helemaal bijgekomen op de ranch en vertrekken richting de East entrance van het Zion National park. Het is ongeveer drie uurtjes rijden, we negeren de alerts in de auto van olie, filters en banden op aanwijzing van het verhuur bedrijf. De auto is de 15 voor onderhoudt geweest en men is vergeten de auto te resetten. Okee, ik heb het zwart op wit in de mail staan.

We komen op tijd aan in het Zion park en gaan met de auto er doorheen, morgen willen we hier wandelen dus kan het vandaag op de Amerikaanse manier. Een mooi park, en toch weer iets anders.

We rijden door naar st George waar we op tijd aankomen, genoeg om eens te kijken bij de shietbaan die Mark op het internet heeft gevonden. We komen daar om 17:15 aan en worden geholpen door een vriendelijke medewerker. We willen graag leren schieten zegt Mark waarop de man antwoordt, het is rustig en zou best nu direct kunnen. Dat willen we wel, helemaal enthousiast geworden van de grote collectie vuurwapens dat aan de wand hangt. Van pistolen tot automatische machine geweren. We krijgen uitleg hoe eea werkt en krijgen brillen en oorbeschermers. We beginnen met een klein handpistool, een Glock 19mm, net zoals onze dienstdoeners gebruiken. We gaan naar de schietbaan en krijgen onder goede uitleg alle ins en outs te horen hoe je een dergelijk wapen veilig en goed hanteert. We schieten een doosje munitie leeg (50) en nemen nog een tweede pistool met geluidsdemper en knallen nog een doosje leeg. We krijgen de smaak te pakken en gaan over naar een AR, Assault Rifle (ja, zo eentje die ze meenemen op missies). Wow, dat is toch het betere werk en we raken al redelijk bedreven in het richten op bepaalde doelen. (Sanne heeft de Bad Guy target en weet feilloos de edele delen te raken, hahaha) Het is al bijna 8 uur en we hebben nog niet gegeten, maar willen ook nog niet stoppen. Nog eentje dan, laten we voor de 308 Sniper rifle gaan. Helemaal voor zeg ik en we nemen die. Deze is niet te tillen en kan niet uit de lossen pols worden geschoten. Er zit een stander voorop en die is echt nodig! Ik ga als eerst en laadt het geweer, stel het vizier goed en leg aan. Ik haal de trekker over en voel de kracht waarmee de kogel wordt afgeschoten, wow wat een kracht! De eerste kogel treft precies tussen de ogen van mr Bad Guy, de tweede in de kruis en nummers drie en vier op 1 cm van elkaar in de roos. Mark gaat ook en weet ook met hoge precisie de gestelde doelen te raken. Dan mag Sanne, en ook zij voelt de kracht van het wapen maar omdat zij iets minder tegengewicht heeft gaat zij zeker 10 cm naar achteren. Wow, wat een ding. Ook Jolanda wil en weet ook het doel te raken. Het is inmiddels 20:30 en we zijn zeker drie uur bezig en hebben al aardig wat munitie verschoten. De prijs viel ons op zich best mee, en was het zeker waard. Wat een ervaring! Tot slot gaan we nog op de foto met een Uzi Pro, wat volgens Sanne het beste wapen is in het spel wat zij online speelt. Volgens de spelers een Pussy Pro, omdat zelfs slechte spelers hier iets mee kunnen raken. Zie ook de videos hiervan!

Het is al laat en nemen een snelle hap bij de Mac Donalds, kijken nog een filmpje en gaan lekker slapen. Morgen vroeg weer op want ik wil de kwalificatie graag zien.

1. Chester:
    27 juli 2019
    Potverdikke cool man....
  2. Rene:
    27 juli 2019
    Echt wel, de videos staan er nu ook.
  3. Ramona:
    Wauw gaaf!
  4. Rene:
    Ja dat was echt fun!
  5. Henk brinkman:
    Te gek die schietbaan!
  6. Rene:
    28 juli 2019
    Ja echt te gek en goede begeleiding.